Bästa sättet att använda appar

Jag tränar mycket på mobilen. Jag tycker det är smidigt att ha material nära till hands när jag får lite tid över. Jag testar också olika sätt att använda apparna. Till exempel har jag fyra olika aktiva kurser på Memrise med lite olika inriktning på ordförråd.

Jag har också börjat använda Quizlet mer igen. Medan Memrise kräver att man testar orden hela tiden tycker jag Quizlet är bra för att bara läsa igenom några ord eller repetera några böjningsformer genom att gå igenom korten (Flashcards) till en övning man har gjort. Ibland kan det lättaste och minst ansträngande sättet att träna något vara det bästa.

För de som tränar svenska har jag påbörjat den här övningen i Quizlet. Jag tänkte fylla på med vanliga substantiv allteftersom, antingen för att testa sig själv eller bara för att läsa och se de rätta formerna.

Setet hittar du här

Här finns en film som tipsar om hur du kan dela upp en stor övning på Quizlet.

Leave a Reply

